Targu-Jiu divers
Forumul targujienilor si gorjenilor de pretutindeni. Notice: This site does not store any files on its server.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Targu-Jiu divers | Reguli | Inregistrare | Login

POZE TARGU-JIU DIVERS

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil Crina.candy
Femeie
23 ani
Harghita
cauta Barbat
24 - 44 ani
Targu-Jiu divers / Societate / Documentaţie necesară înfiinţării ONG-urilor Moderat de artzyy, atomic_man
Autor
Mesaj Pagini: 1
dmldone
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2000
ONG-urile se înfiinţeaza în baza OG 26/ 2000 privind asociaţiile şi fundaţiile modificată       prin Ordonanţa 37/ 2003. Costurile diferă foarte mult în funcţie de modul de organizare ales       (organizaţie sau fundaţie)
            Pt. înfiinţare ONG se depune la judecăorie un dosar conţinând:
                  - act constitutiv statut (2 originale si 6 copii)
                  - dovada disponibilităţii denumirii - obţinută în prealabil de la Min. Justiţiei
                  - dovada de sediu extras CF
                  - patrimoniu
                  - avizul ministerului in sfera de competenţă a caruia urmează să-şi desfăşoare                   activitatea ONG-ul
            Pt. avizul ministerului e necesară trimiterea unei documentaţii care trebuie să conţină:
                  - cerere prin care se solicită aprobarea pt. înfiinţare
                  - act constitutiv statut legalizate
                  - dovadă sediu
                  - dovadă patrimoniu

            Clarificare terminologică:
      - Asociaţia este constituită la iniţiativa a minimum 3 persoane care, pe baza unei înţelegeri,       pun în comun si fară drept de restituire contribuţia materială, cunoştinţele sau aportul lor în       munca pentru realizarea unor activităţi în interes general, comunitar sau, dupa caz, în       interesul lor personal dar nepatrimonial. Patrimoniul necesar pentru înfiinţarea unei asociaţii       este cel puţin dublul salariului minim brut pe economie la data înfiinţării, şi poate fi constituit       atât în bani cât si în natura.

      - Fundaţia: este constituită de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic       constituie un patrimoniu afectat, în mod permanent şi irevocabil, realizării unui scop de       interes general sau, după caz, comunitar. Patrimoniul iniţial pentru înfiinţarea fundaţiei       trebuie să includă bunuri în natură sau în numerar, a căror valoare totală să fie de cel puţin       100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundaţiei, cu exceptia       cazului fundaţiilor al caror scop exclusiv este efectuarea operaţiunilor de colectare de fonduri       care să fie puse la dispoziţia altor asociaţii sau fundaţii, în vederea realizării de programe       de către acestea din urmă, caz în care patrimoniul iniţial poate avea o valoare totală de cel       puţin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

            Detaliere dosar:
      - Redactarea actului constitutiv şi a statutului organizaţiei cu menţiunea că există anumite       diferenţe în redactarea acestor documente în cazul asociaţiilor faţă de fundaţii.

      - Obţinerea dovezii de disponibilitate a denumirii. Aveţi nevoie de: un formular specific,       dovada achitării unei taxe de 50.000 lei (se achită la trezorerie, Piaţa A. Iancu nr. 19, la       casierie). Formularul şi chitanţa se trimit (păstraţi o copie!) la Ministerul Justiţiei care       eliberează dovada în termen de 3 zile lucratoare. Dacă alegeţi să trimiteţi formularul prin       poştă, vă recomandăm să trimiteţi cu confirmare de primire şi să specificaţi pe formular că       doriţi raspunsul prin poştă.

      - Autentificarea actului constitutiv şi a statutului la un notar public. În această etapă veţi       avea nevoie de: actul de constituire, statutul, dovada sediului, o taxă - variabilă de la notar,       dovada de disponibilitate a denumirii. Vă recomandăm să autentificaţi 9 copii, pentru că       Judecatoria va reţine o mare parte (6) şi e bine să aveţi mai multe originale.

      - Identificarea ministerului de resort şi solicitarea avizului de înfiinţare a ONG: identificaţi       ministerul în a cărui domeniu de activitate se înscrie cel mai bine asociaţia sau fundaţia şi       transmiteţi (tot cu confirmare de primire) urmatoarele documente : formularul tip completat,       o copie a actului constitutiv autentificat, o copie a statutului autentificat, o copie a dovezii de       disponibilitate a denumirii, o descriere a modului în care activitatea viitoarei organizaţii       este relevantă pentru Ministerul respectiv (acest document nu este obligatoriu dar vă ajuta).       Trimiteţi, din nou, cu confirmare de primire. Ministerul are obligatia de a vă raspunde în 30       de zile. Daca nu primiţi raspunsul în termenul legal, puteti anexa confirmarea de primire la       dosar şi puteţi depune dosarul la judecatorie.

      - Înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, la Judecatoria în a cărei circumscripţie şi are       asociaţia / fundaţia sediul. În această etapă vei avea nevoie de: actul de constituire       autentificat, statutul autentificat, actele doveditoare ale sediului, actele doveditoare ale       patrimoniului intial. Termen de soluţionare, în general 3 zile de la depunerea documentelor,       dar programul de eliberari este doar Marţi între 8 si 12.


sursa -


_______________________________________
-  - - - -

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la